Şeffaf Plaklar

Şeffaf plaklarda invisalign ve orthero markaları en çok kullanılan plaklardır.
Invisalign ve Orthero En Çok Tercih Edilen Şeffaf-Plak Sistemleridir

Şeffaf Plaklar, Klasik Metal braketlerin bir çok dezavantajı artık şeffaf-plaklar ile ortadan kalkıyor. Dişlerinizi küçük miktarlarda hareket ettiren şeffaf plaklar serisi ile tel ve braket olmadan ortodontik tedaviler mümkündür. Şeffaf plaklar daha hızlı ve daha konforlu bir tedavi sunmaktadır. Amerikan üretimi invisalign şeffaf plaklar veya yerli üretimi olan orthero şeffaf plaklar en çok kullanılan 2 şeffaf plak markasıdır.

Orthero ve Invisalign Şeffaf Plaklar Nasıl Çalışır?

Telsiz ortodonti şeffaf plaklar dişleri küçük miktarlarda hareket ettirerek çalışır. Her yeni plak dişleri hareket ettirmek istediğimiz ideal pozisyona biraz daha yaklaştırır. Yeni plak takıldığında dişler yeni pozisyonuna adapte olana kadar plak sıkı olacak ve baskı yapacaktır. Bu durum 2 gün kadar sürdükten sonra plağınız pasif oturmaya başlayacaktır. Bundan sonra dişin yeni yerine adapte olması için yaklaşık 12 gün daha aynı plağın kullanılması gereklidir.

Plaklar Nasıl Yapılır?

Öncelikle bir ortodonti uzmanına muayene olup şeffaf-plak tedavisi için uygun olup olmadığınızı öğrenebilirsiniz. Vakanın karmaşıklığına ve hastanın tedaviden beklentisine göre şeffaf-plak tedavisine karar verilir. Doktorunuz uygun olduğunuzu onayladıktan sonra en önemli adım ölçü alımıdır. Geleneksel ölçü ve alçı model yapımı ya da direk ağız içi tarama yöntemi ile ölçü alınabilir. Bu ölçüler üzerinde dişlerinizin yeni pozisyonları ayarlanır ve doktorunuzla birlikte tedavi sonrası halini görüp değerlendirebilirsiniz. Bu analize göre üç boyutlu yazıcılar tarafından plaklarınız üretilir. Plaklarınız geldiğinde ilkini almak üzere kliniğe çağırılırsınız. Dişlerin hareketine yardımcı olmak. Ve daha etkili diş hareketi sağlamak için gerekli olan dişlere “ataçmanlar” yapılır. Ataçmanlar diş yüzeyine kompozitten yapılan minik eklentilerdir. Plaklarınızı gün boyunca yemekler dışında sürekli takmalısınız. Yani günde 22 saat boyunca takılmalıdır.

Şeffaf Plakların Avantajları Nelerdir?

• Görünmezdir. Geleneksel braketler gibi tel ve braket görüntüsü yoktur.
  • Temizleme ve fırçalama sırasında aparey ağızda değildir ve bu nedenle tedavi görmeden önce olandan farklı bir fırçalama prosedürü gerektirmez. Sadece plağınızı çıkarın, dişlerinizi fırçalayın ve tekrar plağınızı takın. Hepsi bu kadar.
  • Tedavi sırasında yiyecek içecek sınırlaması yoktur. Sadece plağınızı çıkarıp istediğiniz yiyeceği yedikten sonra tekrar plağınızı takabilirsiniz.
  • Tedavi sırasında diş ve dişeti sağlığının korunması açısından daha avantajlı oldukları söylenebilir.
invisalign şeffaf plakların ilk seans uygulanışı
Şeffaf Plaklar 3

Şeffaf Plaklarla İle İlgili Problemler

• Genelde butonlarla ilgili yakınmalar olabilir.
  • Takıp çıkarırken plakların bükülmesi, deforme olması söz konusu olabilir. Bu nedenle hassas davranmalısınız. Bir sorunla karşılaşırsanız hemen doktorunuza başvurmalısınız.
  • Yanlış planlama zayıf sonuçlara neden olabilir.
  • Plak çıkarılmadan tüketilen bazı yiyecekler renklenmeye neden olabilir.
  • Plağınızı çıkardığınızda özel kutusunda saklamazsanız kaybedebilirsiniz. Bu da tedavi gidişatında aksamalara neden olabilir.
  • Düzgün bir gülümsemeye sahip olmak isteyen ama tel takmak istemeyen hastalar. Daha önce ortodontik tedavi görmüş minör geriye dönüşler yaşayan hastalar. Ve sizler içinde şeffaf-plaklar iyi bir alternatiftir. Siz de şeffaf-plak tedavisi için uygun olup olmadığınızı öğrenmek için ortodontistinizden hemen bir randevu alın.

Youtube kanalımızı ziyaret ederek abone olmayı unutmayın.