Gingival Fenotip ve Anormal Renk

Gingival Fenotip ve Anormal Renk diş eti sağlığı açısından değerlendirilmesi gereken önemli parametrelerden biridir.
Gingival Fenotip ve Anormal Renk 6

Gingival Fenotip ve Anormal Renk: Diş etinin kalınlığı ve yapısı fenotip olarak isimlendirilir. İnce yapıdaki fenotipler diş eti çekilmesine daha yatkındır. Bu tip diş eti fenotiplerinde çekilmeler daha hızlı olmaktadır. Bu yüzden hastalar kolaylıkla farkına varabilmekte ve tedavi için erken davranabilmektedir ancak ince fenetipe sahip diş etlerinin tedavisi daha zordur. Bunun aksine kalın fenotipe sahip bireylerde ise çekilme daha zor olmaktadır ancak meydana gelen iltihaplanmalar ilerleyince oluşan kemik kaybını (attaki sorunu) gizler ve hastalarda ağrısıda olmadığından problemlerin kolaylıkla atlanmasına neden olabilmektedir ancak tedavilerde kalın fenotipler daha başarılıdır. Bu yüzden fenetopin özellikleri hem hastalığın fark edilmesinde hem de hastalıkların tedavisinde önemli bir rol oynar.

Gingival Fenotip Nasıl Olmalı

Sağlıklı kabul edilen diş eti rengi mercan pembesidir. Bu renklerden oluşan sapmalar hem hastalıkların göstergesi olabildiği gibi estetik sorunlarında göstergesi olabilmektedir. Meydana gelen anormal renk sapmaları pigmentasyon olarak isimlendirilir. Tenimize de renk veren pigmentasyon hücrelerinin diş etindeki çokluğu ve yüzeye yakınlığı ile diş eti rengi koyu ve estetik olmayan bir görünüme sahip olur. Pigmen molekülleri yapısal olarak fazla olabildiği gibi, sigara gibi dış etkenlerden dolayı daha çok aktive olarak fazlada çalışabilir. Buda gingival fenotipi etkiler.

Tedavi

Pigment hücrelerinin azaltılması estetik bir görünüm sağlar. Pigmentasyonların tedavisinde iki farklı yöntem bulunur. İlki Operasyonel yöntemdir; daha hızlı ve basit iken iyileşme süreci biraz ağrılıdır. İkinci yöntem Lazer ile tedavi yöntemidir, daha yavaş bir yöntem olmasına karşın iyileşme süreci operasyonel sürece göre ağrısızdır.

Gingival fenotip sağlığın en önemli göstergesidir.
Gingival Fenotip ve Anormal Renk 7