Diş Eti Çekilmesi / Azlığı

Diş eti çekilmesi / azlığı diş etlerinde yaygın görülen bir hastalıktır. önlem alınmaz ise dişin çekimine neden olabilir.
Diş Eti Çekilmesi / Azlığı 7

Diş eti hastalıklarından en sık görüleni Diş eti çekilmesidir. Bu diş eti miktarının azalması ile kendini gösterir. Diş eti çekilmeleri hastalar tarafından kolaylıkla fark edilen bir diş eti problemidir. Lakin çekilmeler ağrıya neden olmadığından kolaylıkla ihmal edilebilir. Buda diş kaybına kadar giden bir problemin habercisi olabilir. Bu yüzden diş eti çekilmelerini ihmal etmemeniz gerekir. Çekilmelerde çekilmelerin hangi seviyede olduğu oldukça önemlidir. Mevcut diş etinin kaybı hem hastalığın seviyesini hem de tedavinin şeklini belirler. Hastalar tarafından en sık sorulan sorular. Diş eti çekilmesi diş kaybına neden olur mu? Diş eti çekilmelerinin nedeni nedir? ve Diş eti çekilmesinin tedavisi nedir? sorularıdır.

Diş eti çekilmesi diş kaybına neden olur mu?

Diş çekilmeler bazen basit bir durum olsa da bazı durumlarda altında yatan ciddi hastalıkların belirtisi olmaktadır. Bu yüzden diş eti çekilmeleri tedavi edilmedi durumlarda, dişler çürük olmasa bile diş kaybına neden olmaktadır. Bu yüzden düzenli diş hekimi kontrolü önemlidir.

Diş eti çekilmelerinin nedeni nedir?

Diş eti çekilmeleri tek bir nedene bağlı değildir. Basit bir diş eti travmasından, ciddi diş eti hastalıklarının habercisi olabilir. Özellikle bir çok diş eti hastalığı diş hekimleri tarafından atlanabildiğinden diş eti muayenesi ve düzenli temizlik için mutlaka belirli aralıklarla uzman bir hekime başvurmanız önemlidir.

Diş eti çekilmesinin tedavisi nedir?

Basit çekilmelerde Hyaluronik Asit enjeksiyonu ile diş eti dolguları yapılabilirken çekilmeler ilerlediğinde yapılan müdahaleler daha çok operasyonel olmaktadır.

Orta seviye çekilmeler mucogingival problem olarak isimlendirilir ve operasyonelmüdehale ile tedavi edilmesi gerekir. Tedavi sırasında kullanılan operasyonel işlemler; serbest diş eti grefti (freegingivalgreft) veya bağ dokusu grefti (connectivetissuegreft) olarak iki farklı tarzdadır. Bu operasyonlar sırasında damak bölgesinden dişeti alınıp çekilme bölgesine eklenir. Ayrıca son yıllarda bu operasyonlar damak bölgesinden diş eti almadan yapay “dermalgreftler” ile kolaylıkla yapılabilmektedir.

İleri seviye çekilmelerde ise bu operasyonel işlem birden fazla kez tekrarlanmak zorunda kalabilir.

Periodontal hastalıklar diş eti çekilmesine daha ileri durumlarda diş kayıplarına neden olmaktadır.
Diş Eti Çekilmesi / Azlığı 8
Periodontal hastalıklar nedeni ile dişlerde çürük olmasa bile dişler çekime gidebilir.
Diş Eti Çekilmesi / Azlığı 9