Gingivitis – Diş Eti İltihabı

Gingivitis – Diş Eti İltihabı diş etinde en sık görülen hastalıktır.
Gingivitis – Diş Eti İltihabı 6

Gingivitis – Diş Eti İltihabı: Diş etlerinin kanaması, renginin kırmızıya dönmesi, retepeglerin kaybolması, kıvamın yumuşaması, bıçak sırtı ve dantela formunun bozulmasıyla karakterizedir. Bu tip durumlarda ağrı olmadığından genellikle ihmal edilen bir durumdur. En sık görülen diş eti hastalıklarından biridir. Erken dönemde tedavi edilirse geri dönüşümlü bir hastalıktır.

Gingivitis neden olur?

En sık görülen nedeni diş fırçalanmaması nedeniyle dişlerin yüzeyinde kalan yemek artıkları ve bakterilerin oluşturduğu “mikrobiyal dental plak” kaynaklı iltihaplanmalardır. Bu tip iltihaplanmaların başlangıç aşamasında tedavisi kolaydır. İyi yapılan diş yüzey temizliği ve iyi bir diş yüzey cilası ve iyi bir oral hijyen ile kolaylıkla tedavi edilebilir.

Diğer sebebi ise sistemik hastalıklara bağlı diş eti rahatsızlıklarıdır. Bu durumdan kaynaklandığında, tedavisi daha zor olup iyi bir anemnez ile altında yatan sistemik hastalıkların tespit edilmesi ve bunların tedavi edilmesi gerekir.

Fırçalama eksikliği ve diş taşları Gingivitis – Diş Eti İltihabına neden olan en önemli sebeptir.
Gingivitis – Diş Eti İltihabı 7