Diş Eti Fazlalığı / Diş Eti Büyümesi

Diş Eti Fazlalığı / Diş Eti Büyümesi 6

Diş Eti Fazlalığı / Diş Eti Büyümesi: veya halk arasındaki tabirle diş eti şişmesi. Ağrılı olmaması nedeniyle önemsenmeyen ama çok ciddi hastalıkların ve sağlık sorunlarının belirtisi olan hastalıklardır. Diş eti rahatsızlıkları özellikle hastalar tarafından basit bir olay olarak algılansa da aslında ciddi durumların habercisi olabilir. Diş eti büyümesi nedir? Diş eti büyümelerinin sebepleri nelerdir? Diş eti büyümeleri zararlı mıdır? Diş-eti büyümelerinin tedavisi nelerdir? gibi sorular diş eti büyümelerinde değinilmesi gereken sorulardır.

Diş eti büyümesi nedir?

Diş eti büyümeleri bir hastalıktır. bu hastalığı anlayabilmek ve tespit edebilmek için öncelikle diş eti sağlığını bilmek gerekir. Sağlıklı diş etleri, dişlerin mine sement bölgesinde konumlanmıştır. Bu bölgenin 2mm üstüne kadar olan konumlanmalar normal kabul edilmektedir. Diş etleri soluk pembe yapıda ve dişe bıçak sırtı diye tabir edilen incelen bir yapıda gelmektedir. Diş etlerinin sağlıklı kabul edilen konumun üstünde olduğu konumlanmalar diş eti fazlalığı veya dişeti büyümesi olarak isimlendirilir.

Diş eti büyümelerinin sebepleri nelerdir?

Diş eti büyümelerinin sebepleri oldukça fazladır. Büyümeler Diş eti rahatsızlığının bir belirtisi olabileceği gibi ciddi bir sistemik hastalığın belirtisi de olabilir. Özellikle ağrısız olması nedeniyle kolayca ihmal edilebilmektedir.

Diş eti büyümeleri zararlı mıdır?

Diş eti büyümeleri sebebi basit bir enflamasyon bile olsa her zaman zararlıdır. En basit veya en hafif formlarda bile diş eti fazlalıkları estetik hem estetik görünümü bozarken hemde fonksiyonu etkiler. Diş etlerinin koronal kısmında gıda birikimine neden olur.

Diş Eti Fazlalığı / Diş Eti Büyümesi mutlaka deneyimli hekimler tarafından tedavi edilmesi gereken oluşumlardır. İhmale gelmez
Diş Eti Fazlalığı / Diş Eti Büyümesi 7

Diş-eti büyümelerinin tedavisi nelerdir?

Büyüme miktarına bağlı olarak, basit lazer tedavisi veya operasyonel işlemler ile tedavi edilebilir. Sistemik hastalıklar veya ilaçlar nedeniyle meydana gelen diş eti büyümeleri ise hem sağlığı hem de fonksiyonu etkiler.  Tedavileri yapısal büyümeler göre daha komplikedir. Öncelikle diş eti büyümesine neden olan sistemik hastalık veya ilaç tespit edilmeli, hastalıkların sistemik olarak tedavilerine başlanmalı veya ilaca bağlı büyüme ise mevcut ilaçlar faklı etken maddeli ilaçlar ile değiştirilmeli ve sistemik etkenler ortadan kaldırılmalıdır. Ardından büyümüş olan diş etleri lazer veya operasyonel işlemler ile tekrar anatomik hale getirilerek estetik ve fonksiyon sağlanır.