Diş Eti Tedavisi - Periodontoloji

Diş Eti Tedavisi - Periodontoloji; Diş, implant ve bunları çevreleyen destek dokularında meydana gelen problemleri, problemlerin tedavilerini ve tedavi sonrasında kazanılan sağlığın idamesini amaçlayan bilim dalına periodontoloji denir.

Hem diş hem de implantı çevreleyen kemik, periodontalligament, dişeti ve peri implant dokularda meydana gelen hastalıkları tespit edip onları tedavi periodontoloji alanında uzmanlık yapmış olan doktorlara Periodontolog denilmektedir.

Diş Eti Tedavisi - Periodontoloji sağlıklı diş eti

Sağlıklı Dişeti

Sağlıklı diş eti bilinmesi gererken en önemli konudur. Çünkü sağlığın ne olduğu bilinmeden hastalık tespit edilemez. Diş etleri Renk, Şekil, Form ve Kıvam, Konum olarak değerlendirilebilir.

Detaylı Bilgi Al
Diş Eti Tedavisi - Periodontoloji gingivitis - diş eti iltihabı periodontal sondlama diş eti enfeksiyonu

Gingivitis – Diş Eti İltihabı

Diş etlerinin kanaması, renginin kırmızıya dönmesi, retepeglerin kaybolması, kıvamın yumuşaması, bıçak sırtı ve dantela formunun bozulmasıyla karakterizedir.

Dişeti Dolgusu – Hyaluronik Asit Diş Eti Tedavisi - Periodontoloji

Dişeti Dolgusu – Hyaluronik Asit

Diş eti çekilmelerinde, başlangıç aşamasındaki çekilmeler operasyonel müdehale olmadan Hyaluronik asit enjeksiyonu ile başarılı bir şekilde çekilmeler tedavi edilebilmektedir.
Periodontitis – Diş Destek Kemik Doku Kaybı Diş Eti Tedavisi - Periodontoloji

Periodontitis – Diş Destek Kemik Doku Kaybı

Peirodontitis; dişi destekleyen alveolar kemiğin iltihaplanmasıdır. Gingivitisler tedavi edilmediğinde ilerleyerek periodontitise dönüşmektedir.
Diş Eti Çekilmesi /Azlığı Diş Eti Tedavisi - Periodontoloji

Diş Eti Çekilmesi /Azlığı

Diş eti çekilmesi veya diş etinin azalması hastalar tarafından kolaylıkla fark edilen bir diş eti problemidir ama ağrıya neden olmadığından kolaylıkla ihmal edilebilir.

Diğer Periodontal Hastalıklar Diş Eti Tedavisi - Periodontoloji

Periodontal Apse

Periodontal hastalıkların diğer formu periodontal apselerdir. Periodontal apseleri değer pariodontal hastalıklardan ayıran en önemli unsur ağrılı olmasıdır.
Detaylı Bilgi Al
Tedavi Style 2 - Diğer Dental Tedavilerimiz Gingival Fenotip ve Anormal Renk Hizmet Style - Hizmetlerimiz Diş Eti Tedavisi - Periodontoloji

Gingival Fenotip ve Anormal Renk

Diş etinin kalınlığı ve yapısı fenotip olarak isimlendirilir. İnce yapıdaki fenotipler diş eti çekilmesine daha yatkındır. Bu tip diş eti fenotiplerinde çekilmeler daha hızlı olmaktadır.
İmplant Rahatsızlıkları çene cerrahisi periodontoloji

İmplant Rahatsızlıkları

İmplant diş kaybında diş yerine konulan dokulardır. Ancak implantlar dişlere göre daha savunmasız yapılardır.

Diş Eti Tedavisi - Periodontoloji Hamilelik ve Diş Eti

Hamilelik ve Diş Eti

Hamilelik diş etleri için özel bir durumdur. Hamilelik sırasında hormonların etkisi ile diş eti hastalıkları oluşabilir.

Diş Eti Tedavisi - Periodontoloji Yüksek Kas, Frenulum Ataçmanı

Yüksek Kas, Frenulum Ataçmanı

Dudak ve yanak bölgesinden diş etine uzanan frenulum ismi verilen kas ataçmanları bulunur.
Diş Eti Tedavisi - Periodontoloji Diş Eti Fazlalığı / Diş Eti Büyümesi

Diş Eti Fazlalığı / Diş Eti Büyümesi

Sağlıklı bireylerde diş etleri, dişlerin mine sement bölgesinde konumlanmıştır.
Detaylı Bilgi Al
Diş Eti Tedavisi - Periodontoloji çene cerrahisi yetersiz sulkus derinliği Yetersiz Bukkal Derinlik

Yetersiz Bukkal Derinlik

Yapısal veya hastalıklara bağlı olarak yanak ve diş arasındaki bukkal shelf denilen alan daralabilir.

perodontoloji1.jpg

Dr. Bahadır Uğur AYLIKCI
(Diş Eti ve İmplantoloji Uzman)