Kanal Tedavisi – Endodonti

Endodonti - Kanal Tedavileri dişlerin kaybını önlemek için yapılan tedavilerdir. Diş çürükleri ihmal edildiğinde dişler çekme gidebilir.

Kanal Tedavisi – Endodonti; Diş hekimleri tarafından yapılan, dişin içinde yer alan damar ve sinir topluluğunun hastalıklarını tedavi etmek amacıyla yapılan uygulamaların tümüne verilen addır. Endodontik tedavi, dişlerde problem yaratan ağrı, apse ve kist oluşumuna sebep olan iltihaplı veya ölü diş pulpasının, yer aldığı kök kanallarından çıkartılması ve bu boşluğun sağlığa zararsız bir maddeyle tam olarak doldurulması işlemini kapsar. Bu işlem dişlerin çekimini önlemek amacıyla dişi kurtaran bir tedavi yöntemidir.

Endodontik tedaviler dolgu ile tedavi edilemeyen dişlerin çürük kavitesinin sinire yaklaştığı ve/veya etkilediği dişe yapılan bir tedavi biçimidir. Bu tedavi biçiminde çürük dokusunun temizlenip kökteki sinirin alınıp bir takım aletler ile kökün şekillendirilip daha sonra da sinirin yerine geçecek bir takım materyaller konularak, son olarak da üzerine dolgusu yapılarak sona eren bir tedavi biçimidir.

Kanal Tedavisi Hangi Durumlarda Uygulanır?

Dişin iç kısmında sinir ve kan damarları içeren canlı ‘pulpa’ dokusu çeşitli nedenlerle (çürük, travma dişeti hastalığı vb.) zarar görebilir. Dolaşımı bozulmuş bu enfekte dokunun uzaklaştırılıp, diş içinde pulpa ve sinirleri barındıran kök kanalı boşluğunun temizlenerek dezenfekte edildikten sonra doku uyumlu maddelerle doldurulması işlemine ‘kanal tedavisi’ veya “endodontik tedavi” denir. Endodonti ile dişin estetik ve fonksiyon yönünden ağız içindeki işlevini sürdürmesi amaçlanır.

Dişlerinizde özellikle gece olmak üzere zaman zaman nedensiz gelişen ağrılar yaşıyorsanız, dişe vurulduğunda ağrı hissediyorsanız, dişin kök bölgesine bastırdığınızda gelişen ağrılarınız varsa endodontiye ihtiyaç duyuyor olabilirsiniz.

Endodonti - Kanal Tedavileri uzman bir hekim tarafından yapılmadığında başarısızlıkla sonuçlanabilen tedavilerdir.
Kanal Tedavisi - Endodonti 6
  • Dişe veya çeneye gelen darbelerde
  • Derin çürük veya travmalarda
  • İleri düzeydeki diş eti hastalıklarında
  • Hatalı yapılmış dolgu ve protetik uygulamalarda

Endodonti dişi öldürür mü?

Endodonti dişi öldürmez. Dişin içindeki canlı doku alındıktan sonra dişiniz sıcağa ve soğuğa karşı hissiz hale gelir.